Η τηλεοπτική διαφήμιση στοχεύει ειδικά στα παιδιά, γιατί είναι καταναλωτές « 3 σε 1»:
- Διαθέτουν χαρτζιλίκι, άρα καταναλώνουν.
- Επηρεάζουν τις αποφάσεις της οικογένειας για τις αγορές.
- Είναι οι μελλοντικοί καταναλωτές.
Η Θεματική Ομάδα Παιδείας των Οικολόγων Πράσινων βρίσκει προσβλητική και βίαιη την ένταξη των παιδιών στην καταναλωτική κοινωνία μέσω της παραπλάνησης. Καταδικάζει ως ισοδύναμη της παιδικής εργασίας την εμφάνιση παιδιών σε διαφημίσεις. Η παραπλάνηση και η ψευδαίσθηση δεν μπορεί να επιτρέπεται να κυριαρχούν στο χώρο της τηλεόρασης, που εισβάλλει στα σπίτια μας χωρίς να υπόκειται σε σχεδόν κανέναν έλεγχο.
Με βάση τα παραπάνω ζητάμε διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς και ιδιαίτερα το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και τη Γ.Γ. Προστασίας του Καταναλωτή με στόχους:
- Την αλλαγή του υπάρχοντος νομικού καθεστώτος, που έτσι κι αλλιώς παραβιάζεται συστηματικά, ώστε να απαγορευτούν οι διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά. Διαφημίσεις για είδη που απευθύνονται σε παιδιά να επιτρέπονται ΜΟΝΟ μετά τα μεσάνυχτα και έως τις 6 το πρωί.
- Την απαγόρευση συμμετοχής παιδιών έως 16 ετών σε διαφημίσεις κάθε είδους
- Την υποστήριξη, μέσω της εκπαίδευσης, των προτύπων που αναπτύσσουν την επικοινωνία και την οικολογική συνείδηση των παιδιών
Η Θεματική Ομάδα Παιδείας των Οικολόγων Πράσινων
ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΕΛΑΣΤΙΚΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ;
Διαψεύδουν την εικόνα για «ανελαστικές εργασιακές σχέσεις που εμποδίζουν την ανάκαμψη της οικονομίας», τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat για την εξέλιξη του κόστους εργασίας ανά χώρα. Στο τρίτο τρίμηνο του 2010 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος), πριν δηλαδή τις πρόσφατες αλλαγές στην εργασιακή νομοθεσία, η χώρα μας παρουσίασε μείωση μισθολογικού κόστους κατά -6.6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη των 27 είχε αύξηση 0.8%. Η μείωση των ελληνικών μισθών ήταν η μεγαλύτερη από όλες τις χώρες της Ε.Ε. Η μεγαλύτερη μείωση μισθολογικού κόστους εμφανίζεται μάλιστα στον τομέα των υπηρεσιών, που ούτως ή άλλως είχε ήδη τους χαμηλότερους μισθούς. Σημειώνεται ότι οι μειώσεις αυτές είναι ονομαστικές και όχι αποπληθωρισμένες: σε αγοραστική δύναμη οι 'πραγματικές' μειώσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες τόσο για τους μισθούς όσο και για τα συνολικό κόστος εργασίας. Το νομοσχέδιο για τις εργασιακές σχέσεις ήρθε να μεταρρυθμίσει μια αγορά εργασίας ήδη εύκαμπτη σαν λάστιχο. Σχετικά ο εκπρόσωπος των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος δήλωσε: «Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις, τα επίσημα στατιστικά στοιχεία δείχνουν αυτό που οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα γνώριζαν από άμεση εμπειρία: ότι οι σχέσεις εργασίας στη χώρα μας είναι ήδη από χρόνια ελαστικές σαν καουτσούκ. Σήμερα, σε συνθήκες πρωτοφανούς ανεργίας και πανικού, η πρόκληση δεν είναι να μειωθεί κι άλλο η προστασία των εργαζομένων αλλά να τερματιστεί η ανομία που, στο μεγαλύτερο μέρος του ιδιωτικού τομέα, άφηνε μέχρι τώρα τα νόμιμα δικαιώματα των εργαζομένων στη διακριτική ευχέρεια του εργοδότη τους. Πάνω από όλα όμως ζητούμενο είναι η βελτίωση της λειτουργίας και της αποδοτικότητας των επιχειρήσεων, ώστε να προστατευθούν πιο αποτελεσματικά και οι αποδοχές των εργαζομένων». Τα στοιχεία της Eurostat στο http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/3-16122010-AP/EN/3-16122010-AP-EN.PDF |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου