Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009

"ΚΡΑΥΓΗ" ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ!!!

(Μου το έστειλε ένας φίλος στο mail μου)

«ΚΡΑΥΓΗ» ΤΟΥ ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΧΙΤΣΕΝΣ ΑΠΟ ΤΟ «VANITΥ FΑΙR»:

«Επιστρέψτε τα Μάρμαρα στο πλέον τέλειο οικοδόμημα του κόσμου»

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009

«Κάποια μέρα θα υπάρξει συμφωνία με το Βρετανικό Μουσείο  για να γίνει το ορθό», πιστεύει για τον επαναπατρισμό των  Γλυπτών του Παρθενώνα ο Βρετανός δημοσιογράφος και  συγγραφέας Κρίστοφερ Χίτσενς

Πολλά είναι τα θετικά δημοσιεύματα για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα με αφορμή τα εγκαίνια του Νέου Μουσείου Ακρόπολης σε μία εβδομάδα. Σε ένα εντυπωσιακό τετρασέλιδο αφιέρωμα υπό τον τίτλο «Τhe Lovely Stones», στο περιοδικό «Vanity Fair», ο Βρετανός δημοσιογράφος και συγγραφέας Κρίστοφερ Χίτσενς εκφράζει τη βεβαιότητα πως «κάποια μέρα θα υπάρξει μια συμφωνία για να γίνει το ορθό, όπως αρμόζει στο τελειότερο οικοδόμημα του κόσμου».

Αναφέρεται δε στην «επιτυχή ιδέα της παρουσίασης των αυθεντικών γλυπτών που βρίσκονται στην Αθήνα, δίπλα σε αντίγραφα των γλυπτών που παραμένουν στο Λονδίνο, ώστε να έχει ο επισκέπτης του μουσείου τη συνέχεια της ιστορίας που διηγείται η ζωφόρος του Παρθενώνα». Ρίχνει όμως και τα βέλη του εναντίον του Βρετανικού Μουσείου, καθώς τονίζει πως άλλα ευρωπαϊκά μουσεία «έχουν κατανοήσει τη σημασία της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, σε αντίθεση με αυτό».

«Δεν είναι ευγενικό να αποκαλούμε τα μάρμαρα του Παρθενώνα "Ελγίνεια”. Ούτε καν μέσα στο ίδιο το Βρετανικό Μουσείο, εκεί όπου τα αρχαία ελληνικά γλυπτά βρίσκονται από τις αρχές του 19ου αιώνα», γράφει στο τρισέλιδο αφιέρωμα του περιοδικού «Νewsweek» η δημοσιογράφος Κάθλιν Μακ Γκούιγκαν. «Στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει σχετικά με την αποκατάσταση των αρχαίων έργων τέχνης, καμία περίπτωση δεν είναι περισσότερο αμφιλεγόμενη από αυτή των Γλυπτών του Παρθενώνα: πρέπει τελικά οι Βρετανοί να τα επιστρέψουν;» θέτει το ερώτημα η δημοσιογράφος και προτείνει την επανένωση των Γλυπτών, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Το εντυπωσιακό νέο μουσείο, με τους θησαυρούς του, τυγχάνει ευρείας αποδοχής όχι μόνο από τα δύο μεγάλης κυκλοφορίας και κύρους περιοδικά, αλλά σχεδόν από το σύνολο του διεθνούς Τύπου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως τις τελευταίες ημέρες έχουν αναφερθεί εκτενώς τόσο στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης όσο και στο ζήτημα του επαναπατρισμού των Γλυπτών μεγάλες εφημερίδες, όπως οι «Financial Τimes» και η «Daily Τelegraph».

Υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων το Vanity Fair

http://www.kathimerini.gr/kathnews/images/dot_clear.gifΔημοσίευμα του Κρίστοφερ Χίτσενς για τον Παρθενώνα και το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Στην αρχαιολογική και ιστορική αξία του Παρθενώνα, αλλά συνάμα και στην «ελληνοβρετανική διαμάχη» για τα Μάρμαρα, κάνει εκτενή αναφορά ο Βρετανός δημοσιογράφος Κρίστοφερ Χίτσενς στο περιοδικό «Vanity Fair».

Ο κ. Χίτσενς, ο οποίος επισκέφθηκε πρόσφατα την Αθήνα, με αφορμή το επικείμενο άνοιγμα του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, σε τετρασέλιδο δημοσίευμα υπό τον τίτλο «The Lovely Stones», χαρακτηρίζει τον Παρθενώνα «απόλυτα ορθό» ως οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας.

Ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας, αντλώντας από τη σύγχρονη επικαιρότητα, κάνει λόγο για τον «Περίκλειο Κεϋνσιανισμό», ο οποίος οδήγησε στην κατασκευή του Παρθενώνα ως «πακέτο ενίσχυσης» της ταλαιπωρημένης από τους Περσικούς πολέμους Αθήνας του 5ου αιώνα π.Χ., ενώ ξεχωρίζει ως επιπλέον στοιχείο μοναδικότητας του Παρθενώνα, το γεγονός ότι δε χτίστηκε από σκλάβους, όπως άλλα σπουδαία μνημεία, αλλά αποτελεί «δημιούργημα της πρόθυμης συλλογικής εργασίας ελεύθερων πολιτών».

Στο δημοσίευμα γίνεται εκτενής αναφορά στην «ελληνοβρετανική διαμάχη» για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Ο κ. Χίτσενς απαριθμεί και καταρρίπτει τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου υπέρ της παραμονής των Μαρμάρων στο Λονδίνο.

Αναφερόμενος στο «εκπληκτικό Νέο Μουσείο της Ακρόπολης», όπως τονίζει χαρακτηριστικά, δικαιολογεί την καθυστέρηση της ολοκλήρωσής του, λόγω του «πλούτου των θησαυρών που ανακαλύφθηκαν κατά τις σχετικές εκσκαφές για την κατασκευή του κτιρίου».

Επίσης, ο κ. Χίτσενς επισημαίνει και την «επιτυχή ιδέα» της παρουσίασης των αυθεντικών γλυπτών που βρίσκονται στην Αθήνα, δίπλα σε αντίγραφα των γλυπτών που παραμένουν στο Λονδίνο, ώστε να έχει ο επισκέπτης του μουσείου τη συνέχεια της ιστορίας που διηγείτο η ζωφόρος του Παρθενώνα.

Στο αφιέρωμα γίνεται αναφορά στη στάση άλλων ευρωπαϊκών μουσείων και γκαλερί που «έχουν κατανοήσει τη σημασία της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα, σε αντίθεση με το Βρετανικό Μουσείο».

Τέλος, ο κ. Χίτσενς εκφράζει τη βεβαιότητα ότι «κάποια μέρα θα υπάρξει μια συμφωνία για να γίνει το ορθό, όπως αρμόζει στο πλέον ορθό οικοδόμημα του κόσμου».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Τετρασέλιδο υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών


«E» 9/6

mail toΕκτυπώστε το ΑρθροΜεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα

Ενας Βρετανός δημοσιογράφος και συγγραφέας, ο γνωστός Κρίστοφερ Χίτσενς, απαριθμεί και καταρρίπτει ένα ένα τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου υπέρ της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο.


Τετρασέλιδο υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών

«Κάποια μέρα θα υπάρξει μια συμφωνία για να γίνει το ορθό, όπως αρμόζει στο πλέον ορθό οικοδόμημα του κόσμου», γράφει ο κύριος Χίτσενς σε ένα τετρασέλιδο δημοσίευμα στο «Βάνιτι Φέαρ» με τίτλο «Τhe Lovely Stones» (Τα αξιαγάπητα Μάρμαρα).

Ο Κρίστοφερ Χίτσενς, ένας από τους πρώτους Βρετανούς υποστηρικτές της επιστροφής των Γλυπτών στην Ελλάδα, επισκέφτηκε πρόσφατα την Αθήνα για να δει το Νέο Μουσείο.

Με αφορμή το επικείμενο άνοιγμα του «εκπληκτικού», όπως χαρακτήρισε, Νέου Μουσείου κάνει εκτενή αναφορά στην αρχαιολογική και ιστορική αξία του Παρθενώνα αλλά και συνάμα στην «ελληνοβρετανική διαμάχη» για τα Γλυπτά.

Ο Χίτσενς δικαιολογεί την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, λόγω «του πλούτου των θησαυρών που ανακαλύφθηκαν κατά τις σχετικές εκσκαφές για την κατασκευή του κτιρίου».

Επίσης, χαρακτηρίζει «επιτυχή ιδέα» την παρουσίαση των αυθεντικών γλυπτών που βρίσκονται στην Αθήνα, δίπλα σε αντίγραφα των γλυπτών που παραμένουν στο Λονδίνο, ώστε ο επισκέπτης να έχει τη συνέχεια της ιστορίας που διηγείτο η ζωφόρος του Παρθενώνα.

Τέλος, ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας, αντλώντας από τη σύγχρονη επικαιρότητα, κάνει λόγο για τον «Περίκλειο Κεϋνσιανισμό», ο οποίος οδήγησε στην κατασκευή του Παρθενώνα ως «πακέτο ενίσχυσης» της ταλαιπωρημένης από τους Περσικούς Πολέμους Αθήνας του 5ου αιώνα π.Χ., ενώ ξεχωρίζει ως επιπλέον στοιχείο μοναδικότητας του Παρθενώνα το γεγονός ότι δεν χτίστηκε από σκλάβους, όπως άλλα σπουδαία μνημεία, αλλά αποτελεί «δημιούργημα της πρόθυμης συλλογικής εργασίας ελεύθερων πολιτών».

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΠΡΟΘΥΜΙΑ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΩΝ; ΕΠΕΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου